logoVulcan1

dbi

KO KATOWICE

Poniedziałek, 27 Marzec 2017

Erasmus +

"Romantyzm"

logo

ZAŁOŻENIA PROJEKTU:

Celem jest poznanie historii i sztuki epoki romantyzmu poprzez wspólna europejską perspektywę. Dzięki temu uczniowie będą mogli zrozumieć tę epokę w sposób globalny, jako zjawisko ogólnoeuropejskie. Uczestnicy projektu poznają teksty poetyckie i prozatorskie, będą oglądać i analizować romantyczne obrazy i odnajdywać w dziełach sztuki romantyczne tematy: miłość, uczucia, samotność, naturę, śmierć, Boga, uczucia religijne, wolność, narodziny narodu, nawiązania do historii średniowiecza krajów Europy, mit wampirów.

Uczniowie będą tworzyć prezentacje multimedialne, filmy, obrazy, teksty literackie, eseje. Mogą brać także udział w inicjatywach społecznych inspirowanych przez romantyzm (troska o naturę, pomoc dla osób niepełnosprawnych, wolontariat, wspieranie osób starszych).

PAŃSTWA PARTNERSKIE:

  • Francja                
  • Holandia                   
  •  Polska              
  • Rumunia              
  • Hiszpania

DŁUGOŚĆ TRWANIA PROJEKTU: 2014-2017.

ILOŚĆ UCZNIÓW: 10-15 OSÓB (WYJAZDY DLA 6 NAJAKTYWNIEJSZYCH)

WYJAZDY I WIZYTY UCZNIÓW I NAUCZYCIELI W RAMACH PROJEKTU:

  • marzec 2015: HOLANDIA
  • marzec 2016: HISZPANIA
  • marzec 2017: FRANCJA (ZAKOŃCZENIE PROJEKTU)

PRODUKTY KOŃCOWE:

Nagrania video z wielojęzycznego czytania poezji romantycznej podczas wizyty w Holandii.

Cyfrowe port folio z tekstami literackimi oraz rysunki i obrazy wykonane przez uczniów i wystawione podczas wizyty we Francji.

Prezentacje multimedialne na tematy ustalone podczas spotkań.

OPIEKUNOWIE PROJEKTU: Joanna Adamczyk,Kamilla Tomaszewska-Stachura

 


PIERWSZE SPOTKANIA GRUPY ROMANTYKÓW 21.11.2014 i 9.01.2015

    Podczas pierwszy spotkań projektu „Romanticism” wybrana grupa uczniów zapoznała się z najważniejszymi wytycznymi dotyczącymi realizacji projektu. Prowadzące zajęcia – p. Joanna Adamczyk i p. Kamilla Tomaszewska – Stachura przydzieliły wspólnie z uczniami poszczególne zadania, które będą niezbędne podczas uczestnictwa w marcowym spotkaniu w Holandii.

   Głównym celem na najbliższe miesiące jest zapoznanie się ze specyfiką epoki romantyzmu w Polsce i przygotowanie prezentacji multimedialnej, która w czytelny sposób przedstawi ten czas naszym kolegom i koleżankom z Holandii, Hiszpanii i Francji. Ponadto uczestnicy projektu przygotowują filmik prezentujący ich zainteresowania. Po odpowiedniej obróbce zostanie on przesłany do krajów partnerskich.

 


WIZYTA UCZNIÓW I NAUCZYCIELI W CASTRICUM (HOLANDIA)

  W dniach 21.03 – 29.03.2015 r. odbyliśmy pierwszą wizytę związaną z realizacją projektu Erasmus + podprojekt Romanticims. Do Holandii pojechali uczniowie klas drugich – Agata Marczewska, Jakub Rudzki i Kinga Wójcik, pod opieką pani Joanny Adamczyk i pani Kamilli Tomaszewskiej – Stachury.

    W Holandii mieszkaliśmy w przepięknej nadmorskiej miejscowości – Castricum. Codziennie jeździliśmy na rowerach na zajęcia w szkole Jac. P. Thijsse College, gdzie uczniowie tworzyli prace plastyczne i eseje związane z tematyką europejskiego romantyzmu. Wspólnie zwiedzaliśmy najbliższą okolicę, Zaandam i Amsterdam. W stolicy Holandii wędrowaliśmy śladami romantyzmu wśród zabytkowych kamieniczek, aż do Rjiskmuseum. Podczas  wyjazdu uczniowie i nauczyciele nawiązali przyjaźnie z uczestnikami projektu z Francji, Hiszpanii i Holandii.

   Za rok kolejne spotkanie, tym razem w hiszpańskim Alicante.

 

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji, która została przygotowana na pierwsze spotkanie robocze w Holandii  »pobierz«

POZOSTAŁY WSPOMNIENIA I NIE TYLKO ...... Prezentacja przygotowana po wizycie w Holandii »pobierz«


SPOTKANIA GRUPY ERASMUS+ Romanticism 

W PAŹDZIERNIKU I LISTOPADZIE 2015

   Celem spotkań grupy zajmującej się europejskim romantyzmem w miesiącu październiku i listopadzie było przygotowanie materiałów literackich niezbędnych podczas spotkania projektowego w Alicante (Hiszpania) w 2016 roku. Uczniowie zaangażowani w projekt zajęli się wyszukaniem, wyborem i interpretacją utworów naszych polskich romantyków czyli Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego.

   Kolejnym etapem pracy było przetłumaczenie wybranych tekstów na język angielski. Aby włączyć do projektu społeczność gimnazjalną, grupa ogłosiła konkurs na przetłumaczenie wybranego tekstu. Były to utwory Juliusza Słowackiego „Hymn” oraz Adama Mickiewicza „Do M…” i „Burza”. Nagrodą dla najlepszych był wyjazd do Krakowa na warsztaty w Muzeum Narodowym w Sukiennicach. Konkurs cieszył się dość dużym powodzeniem, każdy uczestnik wykazał się ogromną pracowitością i znajomością języka angielskiego. Najlepsze prace wykonali:

Liliana Jagiełło kl. III c

Konrad Gałysa kl. III b

Adam Kret kl. I a

Kacper Krauze kl. III d

Gabrysia Golec kl. Ia

   Przetłumaczone teksty będą wykorzystane do opracowania materiałów językowych niezbędnych do realizacji projektu, Uczniowie należący do grupy przygotowują film rysunkowy wykonany metodą poklatkową, będący ilustracją do utworu Juliusza Słowackiego „Hymn… Smutno mi, Boże”.


WARSZTATY W KRAKOWIE – PROJEKT ERASMUS+

   W dniu 13 listopada 2015 roku grupa uczniów realizujących projekt ERASMUS+ Romanticism wyjechała na warsztaty „Romantyzm w kontekście literackim”, które zostały przeprowadzone w Muzeum Narodowym w Sukiennicach.

   Grupa wyjechała pod opieką prowadzących projekt nauczycieli – Joanny Adamczyk i Kamilli Tomaszewskiej-Stachury. Wśród wyjeżdżających uczniów byli także laureaci konkursu na angielską wersję wybranego wiersza Adama Mickiewicza lub Juliusza Słowackiego. Uczestnicy warsztatów bardzo intensywnie i aktywnie pracowali, wypracowane materiały i zdobyta wiedza na pewno zostaną wykorzystane w dalszej realizacji projektu.


„THE ROMANTIC AGE”

WIZYTA W ALICANTE (HISZPANIA) 

   W dniach 6.02.-13.02.2016 odbyła się kolejna zagraniczna wizyta w ramach projektu ERASMUS+ EUROPEAN CLASSROOM  realizowanego w naszej szkole. Uczniowie i nauczyciele realizujący podprojekt „The Romantic Age” wyjechali do Alicante w Hiszpanii. Reprezentantkami szkoły zostały Julia Korczyk i Wiktoria Hłond z klasy III b. Do Alicante pojechały pod opieką p. Joanny Adamczyk i Kamilli Tomaszewskiej – Stachury. Ogromny wkład w przygotowania do wizyty miała cała grupa projektowa,  uczniowie musieli przygotować tłumaczenia wierszy Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego, ponadto ułożyli pytania do interpretacji tych tekstów romantycznych. Grupa zajmowała się także tłumaczeniem romantycznych utworów pochodzących z Holandii, Francji i Hiszpanii, pisała eseje i prace związane z projektem. Przygotowano także dwa filmiki będące interpretacją polskich utworów romantycznych. Te wszystkie zadania poprzedziły wyjazd do Alicante.

 

   Na miejscu, w Alicante, uczestnicy mieli okazję uczestniczyć w życiu szkoły IES FRANCISCO FIGUERAS PACHECO. W pierwszy dzień zostaliśmy powitani przed dyrektorkę szkoły p. Marisę Tomas, mogliśmy zwiedzić szkołę. Następnie odbyły się prezentacje dotyczące romantyzmu w europejskich krajach. Po południu zwiedzaliśmy XIX -  wieczne romantyczne ogrody znajdujące się w Alicante. W następnych dniach wizyty dokonaliśmy prezentacji romantycznych tekstów i uczestniczyliśmy w recitalu muzyki z tej epoki., wysłuchaliśmy także ciekawych wystąpień dotyczących mitów romantycznych w hiszpańskiej literaturze XIX wieku. Ważnym punktem wyjazdu był wyjazd do Grenady i zwiedzanie arabskich pałaców Alhambre. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem. W Alicante zwiedziliśmy także MUBAG i MACA museums, gdzie obejrzeliśmy ekspozycję  hiszpańskiej sztuki współczesnej. Byliśmy także gośćmi Uniwersytetu w Alicante i zwiedziliśmy zamek  św. Barbary górujący nad miastem. Niezapomnianym wrażeniom towarzyszyła piękna pogoda i niezwykła hiszpańska gościnność. Uczestnicy wyjazdu mieli okazję doskonalić porozumiewanie się w języku angielskim i hiszpańskim, poznali wspaniałą kulturę i nowych przyjaciół. Teraz rozpoczynamy przygotowania do kolejnej wizyty w Dax, we Francji.

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji, która została przygotowana po wizycie w Alicante  »pobierz«

 

 

mickiewicz obraz

slowacki obraz

   

 

 

 

 

 

 


 KONKURS ARTYSTYCZNY "Historia pewnej miłości"

  W marcu odbyło się w naszej szkole podsumowanie konkursu artystycznego „Historia pewnej miłości” zorganizowanego w ramach projektu Erasmus + i podprojektu "The Romantic Age" przez panie Joannę Adamczyk i Kamillę Tomaszewską - Stachurę.  Aby wziąć udział w konkursie, należało napisać opowiadanie, wiersz lub narysować komiks, które będą przedstawiać historie romantycznej miłości. Pracę można było wykonać w języku polskim i angielskim.

Wyniki konkursu:

I miejsce – Kamila Robak klasa I a

II miejsce – Klaudia Szram klasa II c

III miejsce – Natalia Balicka klasa I a

Wyróżnienia: Kamila Kusy kl. I a, Pamela Wróbel kl. Ia, Karolina Ciochoń kl. I a, Gabrysia Golec kl. Ia


 

 

 

szkola bez przemocy

logoVulcan

nauczyciel z klasa

55464.3

Joomla templates by Joomlashine