logoVulcan1

dbi

KO KATOWICE

Wtorek, 25 Kwiecień 2017

Erasmus +

"Słownik przysłów"

logo

 

ZAŁOŻENIA PROJEKTU:

Stworzenie słownika przysłów w oparciu o odkrywanie wspólnych europejskich wartości i podnoszenie świadomości kulturowej. W obrębie tematów prawda - kłamstwo; przyjaźń; bogactwo (bieda, sprawiedliwość) niesprawiedliwość; mądrość - głupota; etc.

PAŃSTWA PARTNERSKIE:

  • Francja                 
  • Polska                
  • Rumunia      
  • Wielka Brytania

                        

DŁUGOŚĆ TRWANIA PROJEKTU: 2014-2017.

ILOŚĆ UCZNIÓW BIORĄCYCH UDZIAŁ W PROJEKCIE: 12-15 osób.

WYJAZDY I WIZYTY UCZNIÓW I NAUCZYCIELI W RAMACH PROJEKTU:

  • kwiecień  2016:  Rumunia - 14 osób (10 uczniów  + 4 nauczycieli)
  • wrzesień 2016: Polska - 16 osób (10 uczniów + 4 nauczycieli, 1 uczeń niepełnosprawny z opiekunem)
  • kwiecień 2017: Francja - 14 osób (10 uczniów + 4 nauczycieli)

Ogółem  44 osoby (12 nauczycieli + 1 opiekun ucznia niepełnosprawnego + 30 uczniów + 1 uczeń niepełnosprawny)

OPIEKUNOWIE PROJEKTÓW:

Agnieszka Peplińska

Dagmara Żaak

UCZESTNICY PROJEKTU: 

Kurbiel Oliwia, Perek Klaudia, Rejek Klaudia, Jarzęcka Julia, Krause Kacper, Duda Kinga, Skomiał Aleksandra, Tułak Konrad, Falfus Klaudia, Węgrzyn Dawid, Jagiełło Liliana, Kiełtyka Kajetan


I SPOTKANIE - 24 LISTOPADA 2014
   Na spotkanie przyszli uczniowie, którzy zgłosili chęć udziału w projekcie Erasmus+ "Dictionary of proverbs" - słownik przysłów. Została stworzona lista uczniów z adresami mailowymi jako baza danych do wymiany ze szkołami partnerskimi. Uczniowie pracowali również nad swoimi prezentacjami, które zostały wysłane do krajów partnerskich. Zapoznali się z założeniami projektu i zaproponowanymi działaniami projektowymi.
II SPOTKANIE - 26 STYCZNIA 2015
   Spotkanie odbyło się w celu wykonania zadania projektowego. Uczniowie wyszukiwali przysłowia w kategorii "prawda - kłamstwo" i pracowali nad tłumaczeniem. Uczennica Aleksandra Skomiał wykonała ilustracje 10 przysłów z opracowanej kategorii. Następnie Konrad Tułak wykonał zdjęcia rysunków. Kacper Krause i Dawid Węgrzyn zrobili prezentację multimedialną. Uczniowie wykonali również gazetkę na korytarzu.

III SPOTKANIE - 16 MARCA 2015
   Na spotkaniu uczniowie kręcili krótkie scenki ilustrujące przysłowia. Przedmiotem filmiku były wybrane przysłowia z kategorii prawda - kłamstwo. Uczniowie nakręcili 5 scenek, które tworzą krótki filmik. Było to następne zadanie projektowe. Wyszukali również przysłowia z kategorii " Jedzenie" oraz tłumaczyli wybrane przysłowia z zadanej kategorii. Nawiązali również mailowe znajomości z kolegami z Francji.
FILMIK ILUSTRUJĄCY PRZYSŁOWIA: 

 IV SPOTKANIE - październik, listopad 2015

 Na cotygodniowych spotkaniach uczniowie gimnazjum  pracowali nad poszukiwaniem przysłów w języku polskim w kategorii "jedzenie i picie". Po przetłumaczeniu ich na język angielski, uczniowie zbierali materiały i pomysły jak je zaprezentować. Wykonali zdjęcia, które opracowali formie graficznej. Owoc ich pracy można zobaczyć w poniższej prezentacji.

  Zachęcamy do obejrzenia:

food and drinks - prezentacja 

polskie zwyczaje - prezentacja


 WIZYTA W RUMUNI 29 II - 5 III 2016

   W dniach 29 lutego - 5 marca 2016 r. uczniowie naszego gimnazjum spędzili ekscytujący tydzień w Rumuni, w miejscowości Pucioasa u swoich zagranicznych kolegów  w ramach realizowanego projektu Erasmus +. Wizyta miała na celu spotkanie koordynatorów i uczestników dwóch podprojektów " Real Life Situations " i " e-Dictionary of Proverbs".

   W ciągu tygodnia uczniowie pracowali nad swoimi projektami, uczestniczyli w ciekawych zajęciach warsztatowych plastycznych, muzycznych oraz teatralnych. Udało nam się  również zwiedzić słynny zamek Draculi w Bran, muzeum lotnictwa czy stare fragmenty średniowiecznego kompleksu zamkowego w Târgovişţe. Nasi uczniowie nawiązali przyjaźnie z uczniami z Rumunii oraz Francji, poznali ich rodziny, sposób  życia, kuchnię rumuńską i tradycje związane z witaniem wiosny. Pobyt był bardzo udany i wszyscy wróciliśmy z miłymi wspomnieniami i pamiątkami.

Zapraszamy do oglądnięcia prezentacji :)

PREZENTACJA WYKONANA PO WIZYCIE W RUMUNI »pobierz«


WIZYTA GOŚCI Z FRANCJI I RUMUNII 18 IX - 24 IX 2016

   W dniach 18 - 24 września 2016 r. nasze gimnazjum gościło uczniów i nauczycieli ze szkół partnerskich z Francji i Rumunii  w ramach realizowanego projektu Erasmus +. Celem wizyty było nawiązanie kontaktów między uczniami, praca nad projektem przysłów oraz zaprezentowanie naszym gościom walorów naszego miasta i regionu. 

   W ciągu tygodnia uczniowie pracowali nad swoimi projektami, uczestniczyli w ciekawych zajęciach warsztatowych tłumaczeniowych, plastycznych i  muzycznych. Pokazaliśmy naszym zagranicznym kolegom i koleżankom wiele ciekawych miejsc w naszym regionie, ugościliśmy ich w naszych domach najlepiej jak potrafiliśmy. Uczniowie zapoznali się ze specjałami kuchni polskiej, naszymi tradycjami panującymi w rodzinach, poznaliśmy zwyczaje i święta obchodzone w okresie jesiennym w naszych krajach. Czas wspólnie spędzony był bardzo owocny i udany. Ciężko było rozstawać się z naszymi przyjaciółmi.

Zapraszamy do przeczytania naszego sprawozdania i oglądnięcia prezentacji :)

SPRAWOZDANIE

PREZENTACJA O JESIENI

SPRING 


SOSNOWIECCY GIMNAZJALIŚCI Z WIZYTĄ U SWOICH KOLEGÓW WE FRANCJI


dax   

   W dniach 03-07 kwietnia  grupa trzynastu uczniów oraz pięciu nauczycieli z ZSO nr 7 odwiedziła szkołę Saint Jacques de Compostelle w Dax, we Francji. Celem tygodniowego spotkania było podsumowanie trzyletniej współpracy uczniów z trzech krajów: Francji, Polski i Rumunii.

   W wyjeździe uczestniczyli uczniowie z dwóch projektów. Pierwszy projekt polegał na stworzeniu kolekcji krótkich filmów video w języku angielskim przedstawiających sytuacje z życia codziennego, drugi projekt miał na celu stworzenie słownika przysłów w oparciu o odkrywanie wspólnych europejskich wartości i podnoszenie świadomości kulturowej. W trakcie wizyty młodzież z pierwszego projektu pracowała nad przygotowanym na spotkaniu w Rumunii materiałem filmowym oraz ćwiczeniami dydaktycznymi, które mają stanowić przyszłą bazę edukacyjną  dla nauczycieli i uczniów z innych krajów europejskich.Materiały dydaktyczne zostaną opublikowane na oficjalnej stronie projektu „Klasa Europejska”. Uczniowie z drugiego projektu poszukiwali przysłów w języku angielskim równocześnie  tłumacząc przysłowia na język polski, francuski i angielski oraz przedstawiali przysłowia w formie plastycznej.

   Podczas wizyty przeprowadzono warsztaty oraz lekcje otwarte, które miały na celu zintegrować grupę, przybliżyć uczniom wiedzę na temat krajów partnerskich oraz nauczyć współpracy w międzynarodowym gronie. Polska i rumuńska młodzież poznała zasady  funkcjonowania szkoły w Dax, zwiedziła miasto oraz najbliższą okolicę. Jednak głównym zadaniem uczniów było opracowanie materiału filmowego, ćwiczeń edukacyjnych oraz stworzenie słownika przysłów, które będą efektem finalnym trzyletniej współpracy.

   W ramach wymiany uczniowie z Polski i Rumunii byli goszczeni przez francuskie rodziny, które zaangażowały się w przybliżanie kultury regionu oraz zwyczajów panujących we francuskich domach. W czasie wolnym uczniowie wraz z goszczącymi ich rodzinami zwiedzili najbliższą okolicę. Brali również udział w różnych aktywnościach rekreacyjno-kulturalnych.

   Międzynarodowe spotkanie projektowe pozwoliło uczniom oraz nauczycielom podnieść kompetencje językowe, poznać obyczaje Francji, jak również dostrzec różnice wynikające z różnorodności kulturowej. Wizyta przyniosła uczniom wiele niezapomnianych wrażeń oraz zaowocowała nawiązaniem nowych przyjaźni.

Wizyta w Dax była jednym z ostatnich z cyklu spotkań odbywających się w ramach realizowanego w ZSO nr 7 projektu „Klasa Europejska” z programu Erasmus+ finansowanego ze środków Unii Europejskiej.

*********************

   Projekt „Klasa Europejska – European Classroom” realizowany jest w ramach akcji 2 „Partnerstwa strategiczne” i polega na trzyletniej, międzynarodowej współpracy szkół. Celem działań jest wprowadzenie długofalowych zmian, innowacji i dobrych praktyk wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne do zapewnienia wysokiej jakości kształcenia edukacyjnego. W szczególności chodzi o zwiększanie osiągnięć młodych ludzi (szczególnie tych zagrożonych przedwczesnym opuszczeniem szkoły lub z niskim poziomem umiejętności podstawowych), a także o podnoszenie jakości wczesnej edukacji i opieki oraz rozwijanie i wzmacnianie kompetencji zawodowych nauczycieli.

 

szkola bez przemocy

logoVulcan

nauczyciel z klasa

55464.3

Joomla templates by Joomlashine