logoVulcan1

dbi

KO KATOWICE

Poniedziałek, 27 Marzec 2017

 Erasmus +

"Słownik obrazkowy"

logo

  

Założenia projektu: 

Celem projektu jest stworzenie obrazkowego słownika podstawowych zwrotów i wyrażeń w językach: polskim, francuskim i angielskim, a tym samym poszerzenie zasobu słownictwa. Główny nacisk położony będzie na komunikację w wyżej wymienionych językach. Językiem projektu jest język angielski.

Uczniowie będą podzieleni na grupy tematyczne polsko - francuskie ( od 2 do 4 osób ). Uczniowie grup będą zbierać materiały i opracowywać drogą mailową ( do momentu wymiany ) poszczególne działy słownika np. żywność, zwierzęta, sport, odzież i moda, zdrowie, transport i komunikacja.

Państwa partnerskie:

  • Francja                        
  • Polska 

Długość trwania projektu: 2014-2017 

Ilość uczniów biorących udział w projekcie: 10-12

Wyjazdy i wizyty uczniów w ramach projektu:

  • Maj 2016 - wizyta uczniów z Francji w Polsce (6 uczniów + 2 nauczycieli)
  • Maj 2017 - wizyta (podsumowująca) uczniów z Polski we Francji (6 uczniów + 2 nauczycieli)

Produkty końcowe:

  • Stworzenie słownika obrazkowego podstawowych zwrotów i wyrażeń w językach: polskim, angielskim i francuskim.
  • Opracowanie w formie elektronicznej wirtualnej książki na temat przebiegu całego projektu.
  • Przeprowadzenie wspólnej podsumowującej projekt lekcji podczas wymiany nauczycieli i uczniów.

Opiekunowie projektu: 

Katarzyna Gwoździk

Ewelina Boroń 

Grupa projektowa:

Gabriela Niedziela

Oliwia Słomska

Monika Molenda

Karolina Klich

 

WITAMY I POZDRAWIAMY NASZYCH KOLEGÓW Z KRAJÓW PARTNERSKICH

Na spotkaniu grudniowym grupy projektowej uczniowie, którzy zaangażowali się w projekt europejski Erasmus +, prezentują wyniki swojej pracy. Sukcesywnie opracowywane są określone frazy w języku polskim i angielskim, a następnie wykonywana jest odpowiednia szata graficzna.

 

Kolejny - styczniowy miesiąc naszej pracy upłynął pod kierunkiem litery A, B, C i D. Grupa projektowa zmierzyła się z wykonaniem obrazków, których nazwy zaczynają się na cztery pierwsze litery alfabetu. Praca nie była łatwa, gdyż napisać jest łatwiej, a narysować trudniej, przekonajcie się sami oglądając naszą galerię.

 

   W kwietniu i marcu nasza uwaga była skupiona na przygotowaniach wizyty zagranicznych gości. W dniach 17-24 maja 2015 r. gościliśmy w naszej szkole młodzież z Francji i Rumunii oraz ich opiekunów. 

   W ramach  projektu E- picture dictionary  uczennice z klasy Ia: Gabrysia, Oliwia, Karolina i Monika przeprowadziły w dniu 18 maja 2015 r. zajęcia mające na celu zapoznanie koleżanek i kolegów z krajów europejskich z podstawowym słownictwem i wyrażeniami  w języku polskim. 

    Pod koniec dwugodzinnych zajęć uczniowie potrafili się przedstawiać, zadawać proste pytania oraz wypełniać arkusz zawierający dane personalne.

   Ubarwieniem lekcji były tzw. łamańce językowe przygotowane specjalnie na potrzeby zajęć z obcokrajowcami. Uczniowie ze szkoły rumuńskiej radzili sobie całkiem nieźleJ

   Zajęcia zostały wzbogacone o prezentacje multimedialne wykonane przez Olę Gładysz z klasy IId  oraz Gabrysię Golec z klasy VI b. Dziewczyny świetnie wpisały się w rolę nauczycielek.

   Wszysto wyszło perfekcyjnie, sami zobacznie co udało mam się uwiecznić na fotografiach:

 

 

 PREZENTACJA PRZYGOTOWANA NA PRZYJAZD GOŚCI Z FRANCJI I RUMUNII

PROMUJĄCA NAJCIEKAWSZE MIEJSCA W POLSCE 

»pobierz«


PRACA GRUPY PROJEKTOWEJ W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2015/16 

   Wrzesień i październik upłynął naszej grupie projektowej na opracowywaniu kolejnych literek alfabetu i związków frazeologicznych.

     W listopadzie wymieniliśmy spostrzeżenia i uwagi za pomocą komunikatora skype z kolegami ze szkoły partnerskiej na temat naszej dotychczasowej współpracy, uzgodniliśmy zakres prac i działań na kolejne miesiące.

    W grudniu nasze działania nadal oscylowały w działaniach plastycznych, postanowiliśmy wysłać naszym kolegom z Francji kartki bożonarodzeniowe pocztą tradycyjną. Bardzo chcieliśmy wykazać się pomysłowością i kreatywnością, efekty naszej pracy prezentujemy poniżej:


 SPOTKANIE "TWARZĄ W TWARZ" - WIDEOKONFERENCJA 25.01.2016 

   W dniu 25 stycznia uczennice  z Gimnazjum nr 6 w Sosnowcu wzięły  udział w wideokonferencji ze swoimi rówieśnikami ze szkoły w Dax z Francji. Wideokonferencja odbyła się w ramach projektu Erasmus + „Klasa Europejska”, który jest realizowany w latach 2015-2017 przez 7 krajów europejskich w obszarze pięciu projektów. W ramach projektu „E- picture dictionary”, współpracują ze sobą: Gimnazjum nr 6 oraz szkoła z Francji Saint Jacques de Compostelle.

 

   Kontakt z młodzieżą z francuskiej szkoły był dla uczennic dużym przeżyciem. Uczniowie przedstawiali się, mówili o swoich zainteresowaniach. Pytali o ulubione filmy i przedmioty szkolne. Uczniowie komunikowali się w języku angielskim, doskonaląc różne struktury językowe. Nawiązany kontakt zaowocował ustaleniami konkretnej daty następnej konferencji, która będzie dotyczyć prezentacji naszej szkoły.

 


 SPOTKANIE "TWARZĄ W TWARZ" - WIDEOKONFERENCJA 07.03.2016

 Uczestnicy projektu Erasmus+ E-picture dictionary  po raz drugi brali udział w wideokonferencji z młodzieżą Dax. Tym razem opowiadali o naszej szkole na podstawie przygotowanej wcześniej prezentacji. Była to już ostatnia wideokonferencja przed wyjazdem do Francji. Niebawem uczniowie poznają się już bezpośrednio podczas wspólnej pracy nad projektem w ramach programu. Zapowiada się wspaniały i interesujący wjazd.


SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU DO DAX

 KWIECIEŃ 2016

   W ramach realizacji projektu europejskiego grupa uczennic z klasy I a i II a w dniach od 3 do 9 kwietnia 2016 roku brała udział w wyjeździe do Dax we Francji. Uczennice w bieżącym roku szkolnym opracowywały hasła (zwroty, wyrażenia) w języku polskim i angielskim, które znajdą się w tworzonym słowniku obrazkowym.  Wyjazd i spotkanie ze swoimi rówieśnikami ze szkoły w Dax był dla nich bardzo ekscytującym przeżyciem. Wcześniej znali się z dwóch przeprowadzonych wideokonferencji oraz kontaktów na platformie edukacyjnej Eberbach.

 Poniżej sprawozdanie z wyjazdu widziane oczami jednej z uczestniczek - Gabrysi Golec.

   Dnia 3 kwietnia 2016 r. o godz. 440 mieliśmy zbiórkę na lotnisku w Krakowie. Gdy już byliśmy wszyscy w komplecie, poszliśmy oddać bagaże. Odebrałyśmy bilety i udaliśmy się na odprawę. O godz. 600 wsiedliśmy do samolotu i zajęliśmy swoje miejsca. Lot trwał 2 godziny. Do Amsterdamu przyleciałyśmy o 800. Wylot z Holandii był o 1100. Lot trwał kolejne 2 godziny, w Bordeaux byłyśmy o 1300. Po spotkaniu z Panią Caroline Laudouar - koordynatorką projektu z Francji, pojechałyśmy szkolnym busem do Dax. Po 3 godzinach dojechałyśmy pod szkołę Saint Jacques de Compostelle.

1

Szkoła Saint Jacques de Compostelle w Dax

   Przywitałyśmy się z rodzinami goszczącymi i udałyśmy się razem z nimi do domów. Do kolacji miałyśmy mnóstwo czasu, by zapoznać się z goszczącymi nas osobami i ochłonąć nieco po podróży. Następnego dnia o 800 miałyśmy spotkanie z dyrektorem francuskiej szkoły. Koordynatorzy projektu oprowadzili nas po szkole, a następnie zaprowadzili nas do sali, w której mieliśmy pracować nad projektem. Po zapoznaniu się i podzieleniu na grupy, rozpoczęliśmy pracę. Podzieleni na 5 grup: mimiczna, konwersacyjna, plastyczna, fotograficzna i informatyczna, tworzyliśmy filmy i rysunki dotyczące związków frazeologicznych. 

2

3

 

4

 

5

 

   Jako pierwsze pokazałyśmy prezentacje oraz filmy o Polsce. W południe udałyśmy się na obiad do szkolnej stołówki. Wszystkim bardzo smakowały francuskie potrawy. O  1700  skończyły się lekcje. Razem z partnerami projektu pojechałyśmy do domów.

   Drugiego dnia pracowaliśmy nad projektem do południa. Kontynuowaliśmy rozpoczęte wczoraj prace. Grupa mimiczna pracowała nad przedstawieniem stereotypów i naśladowaniem odgłosu zwierząt. Grupa konwersacyjna kończyła układać dialogi dotyczące porozumiewania się, grupa plastyczna rysowała maski zwierząt, grupa fotograficzna filmowała wybrane, wspólne dla obu krajów związki frazeologiczne. Grupa informatyczna łączyła wszystko w jeden zwarty, kompletny oraz ciekawy film. Zawarłyśmy dużo nowych przyjaźni. Dużo dowiedziałyśmy się o kulturze i tradycjach Francuzów. 

6

 

7

   Trzeciego dnia lekcje w szkole odbywały się tylko do południa. Po południu udałyśmy się na jedną z najdłuższych plaż we Francji - Messanges. Po drodze odwiedziłyśmy arenę walk byków.

8

 

    Na plaży spacerowałyśmy przy wtórze szumu fal, zbierałyśmy muszelki oraz robiłyśmy pamiątkowe zdjęcia. 

 9

 

10

 

11

   

    O piątej po południu byliśmy z powrotem w szkole. W domach dużo rozmawiałyśmy po angielsku i przyjemnie spędzałyśmy czas, integrując się z naszymi parterami w projekcie. W czwartek z samego rana jechaliśmy do miejscowości położonej nad oceanem. 

 

12

 

   Zwiedzanie Biarritz zaczęliśmy od wizyty w morskim muzeum.  W czteropiętrowym muzeum pełno było różnego rodzaju ryb, krabów, meduz, fok oraz małych stworzeń morskich. Nie brakowało również imitacji środowiska życia wielorybów, miniaturowych konstrukcji statków, rekonstrukcji stroju nurków i polowań oraz legendarnych gigantów oceanicznych wód. 

13

 

Zwiedziliśmy centrum miasteczka, a następnie poszliśmy na spacer wzdłuż wybrzeża.

 

14

 

15

 

   Od piątej po południu byłyśmy pod opieką rodzin goszczących. Piątego dnia lekcje oraz praca nad projektem trwała tylko do południa. Liderzy poszczególnych grup przedstawili efekty swojej pracy (w tym filmiki i prezentacje). Ustaliliśmy również termin wizyty grupy francuskiej w przyszłym roku szkolnym. Pożegnanie z całą grupą zaangażowaną w projekt było bardzo wzruszające.

 

16

 

17

 

18

 

19

 

    Po południu zwiedzaliśmy Dax i kupowaliśmy pamiątki. Był to ostatni dzień spędzony u rodzin goszczących. W sobotę o 1200 wyjechałyśmy z Dax.  O 1400 byłyśmy na lotnisku i po odprawie bagaży wsiadłyśmy do samolotu. Lot trwał dwie godziny do Amsterdamu i dwie godziny z Amsterdamu do Krakowa. O 2310 byłyśmy już na lotnisku w Krakowie. Tam czekali na nas rodzice.

TO BYŁA BARDZO MIŁA I WARTOŚCIOWA WIZYTA !!!

ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA EFEKTÓW NASZEJ PRACY:

 

    projectPPlea

 

 

 

 

 projectPresentation

 

 

 

 

 

szkola bez przemocy

logoVulcan

nauczyciel z klasa

55464.3

Joomla templates by Joomlashine