logoVulcan1

KLUB TURYSTYCZNY "WŁÓCZYKIJ''

WLOCZYKIJ3

OPIEKUNOWIE: mgr Dorota Ćwiertnia, mgr Małgorzata Paruzel

Wszystkich chętnych żądnych przygód zapraszamy do Nas

Cel główny:

• zapoznanie z mikro i makroojczyzną, tożsamością regionalną i narodową;
  • wdrażanie do bycia odpowiedzialnym Polakiem;

Cele szczegółowe:

• zapoznanie z tradycją, obyczajami i gwarą różnych regionów kraju;
  • opracowanie trasy wycieczki;
  • wyszukiwanie miejsc wartych zobaczenia;
  • odnajdywanie i rozwijanie swoich talentów;
  • zapoznanie z kulturą i potrawami regionalnymi;
  • wywiady z ciekawymi ludźmi;
  • integracja uczestników;
  • wdrażanie do samodzielności, odpowiedzialności za siebie i innych, umiejętności pracy zespołowej;
  • realizacja własnych pomysłów;
  • pozyskiwanie środków finansowych;
  • propagowanie zdrowego i aktywnego stylu życia;
  • dbałość o ekosystem, poznanie genezy miejsca;

Formy pracy:

• wędrówki piesze po wyznaczonych szlakach, wycieczki rowerowe, autokarowe lub pociągiem;
  • zajęcia prowadzone metodą warsztatów;

Sposoby dokumentacji, realizacji działań:

• dokumentacja fotograficzna, filmowa;
  • informacje zamieszczane na stronie internetowej szkoły, galeria zdjęć;
  • sprawozdania, reportaże, wywiady, plan, mapy itp.;

I SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

W dniu 19.10.2013 r. wybraliśmy się na pieszą wędrówkę, aby poznać najwyższe wzniesienie na Wyżynie Katowickiej - Górę Św. Doroty. Przy pięknej, jesiennej pogodzie podziwialiśmy widoki doliny.

Wszystkim dopisywały humory i apetyt - oczywiście spotkanie zakończyło się pieczeniem kiełbasek.

II SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

Kolejna wyprawa Klubu ,,Włóczykij'' miała miejsce 14 grudnia 2013 r. do Krakowa. Gród Kraka przywitał nas świąteczną atmosferą. Zwiedziliśmy Wawel, Kaplicę Zygmuntowską, Sukiennice, Kościół Mariacki, dzielnicę Kazimierz i byliśmy w krypcie, gdzie znajdują się grobowce marszałka Piłsudskiego oraz pary prezydenckiej. Dodatkową atrakcją było zwiedzanie muzeum inżynierii wraz z wystawą interaktywną dotyczącą światła oraz wystawą zabytkowych pojazdów.

Zachwyt wzbudził również kiermasz świąteczny, wróciliśmy zadowoleni, niektórzy dokonali świątecznych zakupów.

Wszystkim dopisywały humory.

III SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

Wiosenna wyprawa " Włóczykijów" miała miejsce 5.04.2014 roku na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Naszą wędrówkę rozpoczęliśmy od gminy Żarki, odwiedziliśmy Sanktuarium Leśniewskie słynące z cudów i łask, gdzie 13.08.1967 roku kardynał Karol Wojtyła dokonał koronacji figury Matki Boskiej Leśniewskiej. Przed II wojną światową w Żarkach żyło ok. 600 rodzin żydowskich, idąc szlakiem dotarliśmy do Synagogi oraz na cmentarz żydowski założony w 1821 r. Wiele atrakcji dostarczyła nam piesza wędrówka z Mirowa do Bobolic (od zamku do zamku) w otoczeniu malowniczych skał. Wspólne ognisko, zabawy, żarty umiliły nam czas pobytu.

Pozostało pytanie: "Gdzie następny wyjazd?"

IV SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

5.05.2014 roku w Laserhouse w Sosnowcu odbyła się wspólna zabawa"Włóczykijów". Laserowy Paintball dostarczył wielu wrażeń rywalizującym drużynom. Chociaż walka była zacięta, zwycięstwo odniosła drużyna "zielonych". W naszym klubie powstają różnorodne, ciekawe pomysły. Wkrótce znów Was zaskoczymy!

V SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

W Noc Muzeów 17 maja 2014 roku mieliśmy przyjemność wejść w magiczny świat demonów. Impreza plenerowa "Horror w skansenie" odbyła się w " Górnośląskim Parku Etnograficznym" w Chorzowie. Po wypiciu napoju RH+, RH - ruszyliśmy wyznaczoną trasą, na której czyhały rożne strachy: południca, utopiec,zmora, podciep,sralabartek, diobeł czy strzyga. Na koniec przy ognisku wysłuchaliśmy opowieści publicysty, dziennikarza Marka Szołtyska, a wszystko w otoczeniu pięknej przyrody. Dominował oczywiście nastrój grozy!

VI SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

Klub "Włóczykij" rozpoczął swoją działalność po wakacyjnej przerwie.

Pierwsza wyprawa nie była daleka. Udaliśmy się do Chorzowa, gdzie uczestniczyliśmy w imprezie plenerowej

"Zbójnicy i zbójnictwo - sceny z życia beskidzkich zbójów".

Byliśmy świadkami napadu zbójników, wieszania Janosika, uczestnikami tańców i zabaw góralskich. Po szalonej zabawie posililiśmy się chlebem ze smalcem, oscypkiem i miodem z pasieki, a na spragnionych czekał kubek góralskiego grzańca:)

VII SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

W piątkowy wieczór 5.12.2014 wybraliśmy się do Bytomskiego Centrum Kultury na kabaretowe improwizacje.

Bohaterem wieczoru był rybnicki Kabaret 44-200 Impro. Byliśmy zaskoczeni, widząc jak czterech młodych ludzi bez rekwizytów i bez specjalnej scenografii potrafi rozbawić publiczność. To właśnie my - widzowie wybieraliśmy miejsce akcji oraz tematy i postaci kolejnych skeczy. Daliśmy się ponieść fantazji, a że wyobraźnię mamy nieograniczoną i nieskrępowaną zabawa była przednia. Jedno jest pewne - był to wieczór pełen zaskoczeń i nieszablonowego humoru.

Natychmiast zaplanowaliśmy kolejny wyjazd - 14.02.2015. Wszystkich chętnych zapraszamy już dziś i obiecujemy, że:

"Będzie, będzie zabawa!

Będzie się działo!

I znowu nocy będzie mało."

VIII SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

24. 01. 2015 roku ponownie odwiedziliśmy Kraków, aby przywołać w pamięci  świąteczną atmosferę. Pierwsze kroki skierowaliśmy do Pałacu Krzysztofory na wystawę szopek. Zachwycając się pomysłowością i artyzmem wykonawców, próbowaliśmy wykonać własną szopkę. Sobotni dzień pełen był artystycznych wrażeń.

Odwiedziliśmy Dom Matejki, Muzeum Narodowe z wystawą malarstwa, Muzeum Bursztynu oraz Manufakturę Czekolady. "Fasolki" wprawiły wszystkich w doskonałe humory.  Wyjazd upłynął w miłym towarzystwie i wesołej atmosferze.

IX SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

13-ego w piątek nie mogło wydarzyć się nic dobrego. A jednak...

Postanowiliśmy ten wieczór spędzić w Bytomskim Centrum Kultury, gdzie gościł Kabaret Inaczej. Zazwyczaj w jego skład wchodzi trzech mężczyzn o nienachalnej urodzie, dużym dystansie i poczuciu humoru. Jednak w ten wyjątkowy wieczór ich skład powiększył się o naszą koleżankę Lilę. Dołączyła ona do chłopaków biorąc udział w jednej z improwizowanych scenek. Sympatię wszystkich wzbudził też Bartek, który wyłudził kolorowego drinka, ale ponieważ data była znamienna drink okazał się bezalkoholowy :(

Występ Kabaretu zakończył się podwójnym bisem, a rozbawiona publiczność nagrodziła go gromkimi brawami.

SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

16 maja 2015 roku, to już dziesiąte spotkanie "Włóczykijów".

Wybraliśmy się do Ojcowskiego Parku Narodowego, gdzie zobaczyliśmy najciekawsze miejsca w tej okolicy. Wędrując malowniczymi szlakami, przy pięknej pogodzie mogliśmy podziwiać ruiny zamku Kazimierza Wielkiego, kaplicę "Na Wodzie", Jaskinię Łokietka, Ekspozycję Przyrodnicza wraz z filmem 3D.

Wzbogaciliśmy naszą wiedzę historyczną i przyrodniczą o ciekawostki opowiadane przez przewodników.

Nasze spotkanie zakończyło się wspólnym ogniskiem. Ten dzień dostarczył nam wielu wrażeń i i refleksji.

XI SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

Po wakacyjnej przerwie Klub Turystyczny "Włóczykij" rozpoczął swoją działalność.

W sobotę 17.10.2015 wybraliśmy się do Ustronia i Wisły podziwiać góry w jesiennej szacie. Pierwszym punktem wycieczki był wyjazd kolejką krzesełkową na Czantorię. Na szczycie czekały na nas dodatkowe atrakcje, m. in. przejazd trasą saneczkową i wizyta w schronisku. Po pieszej wędrówce na sam szczyt nadszedł czas na odpoczynek przy ognisku i pieczenie kiełbasek. Z Ustronia udaliśmy się do Wisły gdzie obejrzeliśmy figurę Adama Małysza wykonaną z białej czekolady. Przeszliśmy deptakiem podziwiając okolicę i chłonąc górski klimat. Za miastem zatrzymaliśmy się przy Wodospadzie Czarne. Wieczorem wyruszyliśmy w drogę powrotną robiąc tylko krótki przystanek w Mc Donald's. Sprzyjająca aura i cudowne jesienne kolory sprawiły nam ogromną radość. Dzięki nim nabraliśmy ochoty na kolejny wyjazd.

XII SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

Tuż przed świętami 22.12.2015 r. wybraliśmy się do Krakowa.

Popołudnie spędziliśmy, zwiedzając podziemia w Rynku, a spacer na Wawel i widok smoka wieczorową porą, ziejącego ogniem zapierał dech w piersiach. Mogliśmy się zachwycać świąteczną atmosferą miasta, ale to dopiero początek atrakcji.

Niezwykłej zabawy dostarczyła nam inteligentna sztuka w teatrze "Bagatela". O godz. 1900 rozpoczął się spektakl pt. " Szalone nożyczki" z udziałem wybitnych aktorów. Jest to komedia kryminalna, a świadkami zbrodni jest cała widownia. W wykryciu mordercy pomogli policjantowi: Julia Jarzęcka, Oliwia Kurbiel, Konrad Tułak i Filip Wawrzyńczyk. Ta świetna zabawa na długo pozostanie w naszej pamięci.

XIII SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

Długi, zimowy wieczór 5.02.2016 postanowiliśmy spędzić rozrywkowo. Wybraliśmy się do Bytomskiego Centrum Kultury na kabaret 44-200 Impro z Rybnika.

Było śmiesznie, dynamicznie i gorąco. Scenki i skecze tworzone były zgodnie z życzeniem widzów. Publiczność decydowała co mają zagrać aktorzy i w jakim kierunku potoczy się akcja. Kabareciarze nie zawiedli i tym razem. Dali świetny popis swoich możliwości i wyobraźni, stworzyli atmosferę luzu i spontaniczności.

XIV SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

W dniach 18-19.11.2016 uczniowie klas pierwszych gimnazjum uczestniczyli w wycieczce do Ogrodzieńca. Po przyjeździe zakwaterowaliśmy się w gościńcu" Pod Lilijką", a następnie pod osłoną nocy przeszliśmy na teren zamku. Tam czekało na nas ognisko, nad którym upiekliśmy kiełbaski. Najedzeni i zadowoleni udaliśmy się z przewodnikiem na zwiedzanie ruin. Byliśmy przerażeni, gdy pan przewodnik opowiadał nam legendy związane z zamczyskiem. Nagle z zakamarków zamku zaczęły wychodzić zjawy i upiory. Nie byliśmy gotowi na takie spotkanie. Krzyczeliśmy ile sił, ale nie mogliśmy liczyć na pomoc opiekunów, bo panie były przestraszone nie mniej od nas. Nie pamiętamy jak znaleźliśmy się w gościńcu. Dopiero tam mogliśmy odetchnąć i uspokoić emocje podczas dyskoteki. Długo nie mogliśmy zasnąć. Następnego dnia po śniadaniu pojechaliśmy na Pustynię Błędowską. Okazało się, że teren ten coraz mniej przypomina pustynię, coraz więcej roślin porasta piasek. Skorzystaliśmy jeszcze z przejażdżki na linie zawieszonej między drzewami i w doskonałych nastrojach wróciliśmy do domu.

XV SPOTKANIE "WŁÓCZYKIJÓW"

W chłodny piątkowy wieczór 10 lutego 2017 r. daliśmy się rozgrzać po raz kolejny Kabaretowi 44-200. Występ jak zawsze rozpoczął się od krótkiej interakcji z publicznością, po czym zostaliśmy porwani w wir doskonałej zabawy. Licznie zgromadzona publiczność żywo i entuzjastycznie reagowała na kolejno przedstawiane skecze. Nam najbardziej podobał się żart o nauczycielu poloniście z zawodówki - najgłośniej śmiała się z niego pani D. Ćwiertnia.