logoVulcan1

KO KATOWICE

Środa, 28 Czerwiec 2017

SZKOLNA WYCIECZKA DO PARYŻA

W dniach 9 maja - 14 maja 2015 r. uczniowie z naszej szkoły wyjechali na wycieczkę do Francji pod opieką p. Joanny Adamczyk i Kamilli Tomaszewskiej-Stachury. Naszej grupie towarzyszyli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 39 w Sosnowcu.

W czasie wycieczki młodzież zwiedziła Paryż i odbyła jednodniową podróż w dolinę Loary, gdzie znajdują się malowniczo położone zamki. W Paryżu obejrzeliśmy wspaniałe zbiory muzealne w Luwrze, wspięliśmy się na Łuk Triumfalny i obejrzeliśmy piękną panoramę miasta. Byliśmy na wieży Eiffla, wypłynęliśmy we wspaniały rejs po Sekwanie. Zwiedziliśmy także muzeum Orsay, gdzie znajdują się wspaniałe impresjonistyczne obrazy.

Wycieczka była niesamowita, nauczyliśmy się zwrotów i piosenek w języku francuskim.

ZIELONA SZKOŁA WE WŁOSZECH

Uczennice klas trzecich spędziły wesoło czas w słonecznej Italii na przełomie września i października 2014 r. Igea Bellaria Marina przywitała je prawdziwie wakacyjną pogodą. Słońce rozgrzewało plażę i wodę, stroje kąpielowe były w codziennym użyciu, a temperatura powietrza 25 – 28ºC.

Zwiedziły Wenecje, Rzym, San Marino. Amatorzy ekstremalnych przeżyć mogli doświadczyć ekscytujących chwil w Mirabilllandii. Odbyła się rowerowa wyprawa do Rimini. Naszym dziewczynom 12 km wyprawa wzdłuż wybrzeża pozwoliła spalić kalorie, których dostarczały sobie w pysznych daniach włoskiej i polskiej kuchni.

Cudowne widoki, piękne przeżycia - tego nie da się opowiedzieć ani uwiecznić na zdjęciu TO TRZEBA ZOBACZYĆ !!!

WARSZTATY JĘZYKOWE W LONDYNIE

W dniach 21 stycznia do 26 stycznia 2014 r.  25 - osobowa grupa uczniów naszego gimnazjum pod opieką pani Kamilli Tomaszewskiej –Stachury i pani Joanny Adamczyk, wyruszyła w daleką podróż na warsztaty językowe do Londynu. Nasza młodzież mogła tak licznie uczestniczyć w tym wyjeździe, ponieważ byliśmy jedną z kilku szkół, która otrzymała dotację finansową z biura podróży ATAS przeznaczoną na takie właśnie warsztaty.

Ich celem było przede wszystkim „szlifowanie” języka poprzez rozmowy z Anglikami, zwiedzanie wspaniałych zabytków Londynu oraz poznawanie tamtejszej kultury i życia codziennego. Uczniowie otrzymali specjalne zeszyty ćwiczeń, w których notowali codziennie swoje spostrzeżenia związane z pobytem, poszukiwali ważnych informacji związanych ze zwiedzanymi miejscami.

Grupa spędziła wspaniałe chwile w jednej z najważniejszych europejskich stolic. Bawiliśmy się świetnie i liczymy na kolejne wyjazdy związane z warsztatami językowymi.