- strona główna

szkoły

- osiągnięcia uczniów
- wycieczki
- szkolna gazeta   "Kleks"
- koła zainteresowań

edukacyjny

Sosnowiecki klub karate

Jesteśmy szkołą z klasą

W piątek 19 listopada wzięliśmy udział w wycieczce do Muzeum Zagłębia w Będzinie.

Podróżowaliśmy autobusem linii 260. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od ogrodu, w którym stoi pałac - budynek Muzeum Zagłębia. Następnie oglądaliśmy ekspozycję wnętrza chaty zagłębiowskiej. Podobały nam się narzędzia rolnicze i sprzęty gospodarstwa domowego. Widzieliśmy: cepy, kosę, maglownicę, żelazko na węgiel. Najwięcej frajdy sprawiło nam robienie masła i tkanie dywaniku. Chleb z masłem robiony ręcznie smakował jak najlepszy rarytas. Po opuszczeniu muzeum udaliśmy się na dziedziniec zamku i zwiedzaliśmy basztę.

Wycieczka do Muzeum Zagłębia w Będzinie była niezwykła i polecamy ją innym uczniom szkoły.

Uczniowie klasy IVa

Moim zdaniem wycieczka była interesująca. Dostarczyła mi wiadomości o kulturze Zagłębiaków. Poznałam dawny sposób życia codziennego oraz jak wyglądały chaty sto lat temu. Bardzo spodobały mi się stroje oraz wystrój pomieszczeń, w których przebywali ludzie. Serdecznie polecam wszystkim, aby wybrali się tam i zwiedzili zamek.

JULIA JARZĘCKA KL IV a

PS: Polecam ją wszystkim ludziom, którzy mieszkają w Zagłębiu.

KAROL PACIOCH kl. IVa

Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a Muzeum i zamek w Będzinie - wycieczka kl.IV a

Zdjęcia wykonał uczeń klasy IV a Jakub Wiatr.