- strona główna
- programy nauczania
- konspekty
- koła przedmiotowe - Klub Europejski
- szkolna gazeta   "Kleks"
- szkolna gazeta   "Super Joy"
- samorząd

- wycieczki

Jesteśmy szkołą z klasą

Sprawozdanie z wycieczki do Warszawy

W niedzielny poranek - 22 kwietnia - uczniowie klasy VI A wraz z wychowawczynią Katarzyną Gwoździk oraz panią Magdaleną Piotrowską w doskonałych humorach wsiedli do busu, który powiózł ich na trzydniową wycieczkę do Warszawy.

Wycieczka miała charakter naukowy : Podróże historyczno - naukowe w czasie i przestrzeni. Szlakiem warszawskich muzeów i dziejów stolicy w dobie Oświecenia.

Po dotarciu na miejsce rozlokowaliśmy się w Schronisku Młodzieżowym w dzielnicy Wola, niedaleko centrum Warszawy. Po smacznym posiłku pojechaliśmy busem do Muzeum Fryderyka Chopina- muzeum niezwykłego, pobudzającego wszystkie zmysły zwiedzających. Ideą Muzeum jest przede wszystkim indywidualne zwiedzanie i doświadczanie Chopina, dostosowane do wieku i preferencji odwiedzających. Mogliśmy w zaciszu posłuchać wybranych utworów kompozytora, a także dowiedzieć się o wielu ciekawostkach z jego życia. Stamtąd udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik . To był prawdziwy strzał w dziesiątkę. Przy wejściu głównym zawarliśmy znajomość z interaktywnym RoboTheSpianem. Mogliśmy poszaleć dotykając wszelkich możliwych eksponatów. Mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach takich jak świat w ruchu, człowiek i środowisko, czy korzenie cywilizacji. Wyszliśmy pełni niesamowitych wrażeń, obiecując sobie, że jeszcze kiedyś tam wrócimy.

By trochę ochłonąć, postanowiliśmy pieszo udać się w okolice Stadionu Narodowego- wybudowanego na tegoroczne mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej ( to była głównie prośba chłopców :) ) Widzieliśmy go tylko z zewnątrz , ale i tak robił wrażenie.

Pod wpływem emocji nie odczuwaliśmy głodu. Po drodze do schroniska trzeba było jeszcze wstąpić na ciepły posiłek . Dzięki temu mogliśmy podziwiać Warszawę wieczorną porą. Po przybyciu do schroniska i kąpieli wskoczyliśmy od razu do łóżek. To był dłuuuuugi, ale pełen wrażeń dzień. Następnego dnia czekała nas pobudka o godzinie 6.00 Bez marudzenia - następnego dnia byliśmy na nogach. Wiedzieliśmy bowiem, że po śniadaniu o godzinie 8.00 mamy umówioną wizytę w Muzeum Powstania Warszawskiego. Muzeum przedstawia historię Powstania Warszawskiego w bardzo przystępny sposób. Ekspozycja muzealna oddziałuje obrazem, światłem i dźwiękiem. Zaprezentowanych na nich jest m.in. ponad 600 eksponatów i około 1000 fotografii. To wszystko pobudza wyobraźnię zwiedzających- mogliśmy przejść kanałami, którymi przedostawali się powstańcy, a także obejrzeć film w technice 3D " Miasto ruin" Widzieliśmy autentyczne listy pisane do rodzin i znajomych w czasie trwania powstania. Mogliśmy, przykładając dłonie do muru, usłyszeć bijące serce Warszawy . Nie sposób w tym krótkim sprawozdaniu opisać wszystko to , co ujrzeliśmy zwiedzają to interaktywne Muzeum. Byliśmy wstrząśnięci ..

Następnie udaliśmy się do centrum Warszawy, gdzie obejrzeliśmy z bliska Grób Nieznanego Żołnierza oraz Ogród Saski. Mogliśmy porównać obecne , współczesne miejsca z tymi sprzed wojny, utrwalonymi na starej fotografii .

Kolejny punkt naszej wycieczki to wizyta w Pałacu Prezydenckim znajdującym się przy Krakowskim Przedmieściu. Po dokonaniu niezbędnych formalności zostaliśmy oprowadzeni przez panią przewodnik po najważniejszych- reprezentacyjnych salach Pałacu. Widzieliśmy pomieszczenia, w których prezydent spotyka się z najważniejszymi gośćmi, gdzie nadaje odznaczenia, gdzie przyjmuje gości, podejmując ich np. obiadem, gdzie spotykają się pierwsze damy, a także oranżerię. Mogliśmy tam robić mnóstwo zdjęć, z czego skrupulatnie skorzystaliśmy. Z pewnością warto zwiedzać takie miejsca.

Po posiłku - ciąg dalszy spaceru po Krakowskim Przedmieściu. Wstąpiliśmy do historycznej cukierni Bliklego, by obowiązkowo zjeść pączka. Po drodze zwiedziliśmy Kościół Świętego Krzyża, gdzie znajduje się serce Fryderyka Chopina, mijaliśmy także wiele pomników sławnych ludzi, m.in. A. Mickiewicza, czy M. Kopernika. W miłej atmosferze dotarliśmy aż na Plac Zamkowy ze słynną kolumną Zygmunta III Wazy. Następnie udaliśmy się na przechadzkę po Starówce, widzieliśmy Rynek Starego Miasta i urokliwe kamieniczki. Spacer zakończyliśmy przy wzruszającym Pomniku Małego Powstańca.

Ostatni - niestety - dzień naszego pobytu w Warszawie to poranne pakowanie się i opuszczenie schroniska. Busem udaliśmy się na ul Wiejską , by w towarzystwie posła pana Jarosława Pięty zwiedzić budynek Sejmu RP. Mieliśmy szczęście, że w tym dniu nie było obrad. Mogliśmy więc poruszać się po Sejmie bez obostrzeń. Poznaliśmy krótką historię związaną z obradami Sejmu Wielkiego i uchwalenia Konstytucji 3 Maja oraz to, czym na co dzień zajmują się posłowie, ilu ich jest, gdzie obradują i w jaki sposób głosują. Po zwiedzeniu Sejmu mieliśmy okazję zjeść obiad w restauracji sejmowej " Hawełka".

Ostatnim punktem programu była nasza wizyta w Parku Łazienkowskim. Widzieliśmy najbardziej znany na świecie pomnik Fryderyka Chopina oraz Pałac na Wodzie. Mogliśmy pospacerować po alejkach przepięknego, pełnego różnorodnej roślinności parku, by odpocząć przed podróżą. Znalazł się również czas na lody, a szczególną atrakcją okazały się pawie dumnie rozpościerające swoje różnokolorowe ogony. Trzeba jednak było pożegnać się z Warszawą. Wycieczka była niesamowita, wróciliśmy pełni wrażeń, o których opowiadaliśmy swoim najbliższym. Około godziny 16.00 wsiedliśmy do busa, który bezpiecznie dowiózł na miejsce. Przed szkolą byliśmy około godziny 22.00. W strugach deszczu czekali na nas stęsknieni rodzice.
W Warszawie zostawiliśmy piękną pogodę...